Alessia Cara Here 中文歌詞 翻譯

凌晨1:26:00



okay, okay I know我知道版主消失將近半年了,雖然好像沒有人care,但我相信我還是有我的小市場啦,基本上我翻的歌在網路上都比較少人翻譯,主要還是希望能多介紹除了pop以外的好歌,anyway今天這位是Alessia,她是加拿大Yotube歌手,今年初簽了一間大公司,出了這麼一首單曲為新專做準備。

這首歌主要是在說她去了一個party,才發現她是多麼討厭去party,對於寫歌的人好像什麼事都可以寫成一首歌,anyway我也算是蠻不喜歡社交的人,手機能不接就不接,也不愛噓寒問暖那一套,這首歌算是有一點共鳴...



I'm sorry if I seem uninterested
對不起我看起來心不在焉
Oh I'm not listenin', oh I'm indifferent
我沒在聽 我漠不關心
Truly I ain't got no business here
說真的這裡讓我很無聊
But since my friends are here, I just came to kick it
但我朋友在這裡 我只好來露露面
But really I would rather be at home all by myself
但我寧願在家獨自一人
Not in this room with people who don't even care about my well being
而不是窩在這沒人關心我的房裡
I don't dance, don't ask, I don't need a boyfriend
我不愛跳舞 不愛聊天 我不需要男朋友
So you can, go back, please enjoy your party
所以你回去好好享受你的派對吧
I'll be here, somewhere in the corner
我會在這裡 某處的角落
Under clouds of marijuana with this boy who's hollerin'
在大麻煙霧下和這個不斷哈拉的男生在一起
And I can hardly hear
音樂太大聲 我根本沒在聽
Over this music I don't listen to
也聽不到他說話
And I don't wanna get with you
我不想和你交往
So tell my friends that I'll be over here
告訴我朋友我會在這裡吧

Oh here, oh here
在這裡 我在這裡
Oh I asked myself, what am I doin' here?
我問自己來這裡做什麼
Oh here, oh here
在這裡 我在這裡
And I can't wait 'til we can break up out of here
等不及我們說再見離開這裡

Excuse me if I seem a little unimpressed with this
原諒我要是看起來有點冷淡
An antisocial pessimist, but usually I don't mess with this
像是個反社會悲觀主義者 但通常我不會來這裡鬼混
And I know you mean only the best and your
我知道你沒有其他意圖
Intentions aren't to bother me, but honestly I'd rather be
也不是想來打擾我 但老實說我寧願
Somewhere with my people, we can kick it and just listen to
和我朋友在某處閒晃 我們可以大鬧一場 
Some music with a message, like we usually do
一起聽有意義的音樂 就像平常一樣
And we'll discuss our big dreams, how we plan, to take over the planet
我們會一起討論夢想 怎麼計畫未來 站上頂端
So pardon my manners, I hope you'll understand that I'll be here
原諒我的無禮 我希望你能理解
Not there in the kitchen
我不是在廚房那裡
With the girl who's always gossipin' about her friends
和那個不停講他朋友八卦的女生在一起
Oh tell them I'll be here
告訴我朋友 我會在這裡
Right next to the boy who's throwin' up
就在嘔吐的男生旁邊
Cause he can't take what's in his cup no more
因為他再也灌不下去了
Oh God why am I here?
天啊 我怎麼會在這裡

Oh here, oh here
在這裡 我在這裡
Oh I asked myself, what am I doin' here?
我問自己來這裡做什麼
Oh here, oh here
在這裡 我在這裡
And I can't wait 'til we can break up out of here
等不及我們說再見離開這裡

Hours later congregatin' next to the refrigerator
幾小時後就在冰箱這裡見吧
Some girl's talkin' 'bout a hater, she ain't got none
幾個女生在說討厭的人 但全都是瞎扯
How did it ever come to this? I should've never come to this
我怎麼會到這裡來 我根本不該來這裡
So holla at me, I'll be in the car when you're done
玩夠後跟我說一聲吧 我會在車裡等你
I'm standoffish, don't want what you're offerin'
我才不在乎你想要給我什麼
And I'm done talkin', awfully sad it had to be that way
這麼說很糟糕 但我不想再聊了
So tell my people when they're ready that I'm ready
所以告訴我朋友 等他們玩夠了我們隨時能走人
And I'm standin' by the TV with my beanie low
我就站在電視旁邊 戴著我的毛帽
Yo I'll be over here
我會在這裡

Oh here, oh here
在這裡 我在這裡
Oh I asked myself, what am I doin' here?
我問自己來這裡做什麼
Oh here, oh here
在這裡 我在這裡
And I can't wait 'til we can break up out of here
等不及我們說再見離開這裡





You Might Also Like

12 意見

  1. 謝謝翻譯~這首歌真的很好聽!

    回覆刪除
  2. 怎麼會沒有人care,我就很care,沒有版主你誰來翻譯這些好歌啊!
    就像這首,當初一推出的時候,我就很喜歡,但是苦無沒有中翻,有些地方還是不太懂歌詞是什麼。
    所以,版主你的存在是十分重要的!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都要跪下來感謝你了!!哈哈
      看來我要趕快再趕幾篇文章了!!!! :)

      刪除
  3. 您好,跟你借歌詞,貼在Youtube上,感恩
    https://www.youtube.com/watch?v=NpZWY_ZkwNM

    回覆刪除
  4. 回覆
    1. Sorry 荒廢了部落格大半年
      我剛剛查了一下已經有人翻過了
      所以應該不會翻了:)

      刪除

Subscribe